İletişim ücretlerinde yeni dönem
BTK
Başkanı Tayfun Acarer, sabit ve mobil telefon ile internet abonesi
milyonlarca vatandaşın, sunulan hizmetten yararlandıkları süre ve miktar
kadar ücret ödeyeceğini belirtti.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Tayfun Acarer,
yazılı açıklamasında, vatandaşların elektronik haberleşme sektöründe
abonelik tesisi, numara taşıma, aboneliğini feshetmek istemeleri
durumunda mağduriyet yaşadıklarını hatırlatarak, "Vatandaşlarımız
abonelik tesisi, numara taşıma, aboneliğini feshetmek istemeleri gibi
durumlarda almış oldukları hizmetlerin tamamından yararlandırılmış gibi
ücret ödemek zorunda kalıyordu. Aboneliğini sona erdirmek veya
numarasını taşımak isteyen bir tüketici 1 gün veya 1 hafta hizmet almış
olsa bile 1 aylık hizmet almış gibi fatura ödemek zorunda kalıyordu. Bu
durum haklı olarak tüketicilerimizin mağduriyetine ve çok sayıda
şikayetine konu olmaktadır" ifadesini kullandı.
Tüketicileri
mağdur eden bu uygulamaya 1 Nisan’dan itibaren son verildiğini belirten
Acarer, yeni düzenlemeye göre abonelerin yararlanmadıkları bir hizmetin
bedelini ödemek zorunda kalmayacaklarını bildirdi.
BTK’nın
hazırladığı, Elektronik Haberleşme Sektöründe Kıst Ücrete İlişkin
Uygulama Esasları'na ilişkin düzenlemenin ayrıntıları hakkında bilgi
veren Acarer, şunlar kaydetti: