YeniAnayasa

YeniAnayasa

3 Mayıs 2015 Pazar

Aidiyet

Hannan Awwad

Kudüs’te doğdu. Filistin’de Öğretmen Lisesinden mezun olduktan sonra 1974 yılında Beyrut Arap Üniversitesinde Arap edebiyatı okudu. 


Yüksek lisans ve doktorasını İslam araştırmaları ve modern edebiyat alanında Kanada’da bulunan Mcgill Üniversitesinde yaptı. 

Çeşitli gazetelerde editör ve yazar olarak çalıştı.
 Filistin PEN başkanlığı ve Uluslararası Barış ve Özgürlük Kadın Örgütü temsilciliğini yürütmektedir.

 Eserleri:
 Kanımdan Yazıyorum (1983)
Şövalye Dönüyor (1988)
 Tehlikeyi Seçtim (1988)
 Hasretin Yankısı (1992)
 Tel Örgü Diyalogları (1993)
 Filistin Senin İçin (İstanbul 2003)


Aidiyet
Sana olan aidiyetimi seviyorum
Kanımı seviyorum gürül gürül akarken
Aşarken zorlukları, mucizeleri
Ve büyürken ellerinde
Sana olan aidiyetimi seviyorum
Seninle başlıyorum ömrüme
Şarkıma
Ve marşıma… Benden sana
Ve senden yine sana
Üstüne titrediğimsin sevgilim
Sana olan aidiyetimi seviyorum
Beni ayakta tutuyor sana olan hasretim
Dudaklarımda bir söz
Hayatın nabzını kucaklayan
Dudaklarının fısıltısını
Ve şarkısını söylüyor aşk
Gözlerimde gözyaşları var
Gözlerinin hüznüyle kucaklaşan
Seni seviyorum
Ey karanlığımı aydınlatan ay
Ve ey dudaklarımda
Sözün ateşini tutuşturan
Sana olan aidiyetimi seviyorum
Neşe doluyorum okşayınca derenin dalgaları
Ellerini
Ve esince meltem püfür püfür
Neşe doluyorum yoldaşımız olunca yıldızlar
Sımsıkı bağrına basınca bizi çiçekler
Ve alnındaki çiy gelince yavaş yavaş
Gecenin karanlığında
Sevgilim, ey nice zamandır beklediğim
Ve ey nice zamandır yolunu gözlediğim
Sevgilim, ey tüm savaşların savaşçısı, ey ateşimi tutuşturan
Dalgalara karşı dişiyle tırnağıyla direnen
Ey hapishanemin zincirlerini kıran, evimin ocağımın nuru
Denizinin sınırlarında yolculuk biter
Sabrının sınırında boyun eğer kader
Bilsen sevgilim
Sana olan mesafelerin nasıl kısaldığını
Bekleyeceğim vaat ettiğimiz kavuşma anını
Sevgilim, çiçek açtı ağaçlar
Yağmurunu boşalttı bulutlar
Sensin evren
Evrenim sen
Ömrüm sen
Güneşim sen, ayım sen.